Ons DNA

Maatschappelijke impact
Wij zijn een creatief bureau gericht op maatschappelijke impact. Dat doen we door mensen te verbinden en anders te laten kijken. Want pas wanneer je anders kijkt, kom je in beweging. Zonder nieuwe kijk, geen ander gedrag.  Zonder verandering in gedrag, geen impact.

Visie: gedragsverandering ontstaat door impactvolle ervaringen (experiences) waarbij een ander perspectief wordt aangereikt.
Missie: bijdragen aan het realiseren van een meer vitale en duurzamere samenleving door het ontwerpen van krachtige experiences.
Methode: om tot een krachtige experiences te komen, maken we gebruik van drie leidende principes. We zetten in op:

1) Verwondering:
vaak is heter al, maar moet je het alleen nog zien. Door in te zetten op verwondering maken we het onzichtbare zichtbaar.
2) Samenwerking: de maatschappelijke kwesties waar we aan werken zijn te groot en te complex om alleen aan te pakken. Door het smeden van allianties kunnen we daadwerkelijk dingen veranderen en onze impact groter maken.
3) Multi-Zintuigelijk: meer kennis aanreiken leidt niet per definitie tot verandering in gedrag. We spreken – om gedragsverandering te realiseren – gelijktijdig het hart, hoofd en handen aan. Daarbij maken we dankbaar gebruik van de laatste inzichten uit de psychologie, sociologie en gedragswetenschappen.

MAAR....WAT MAAKT Spinner & Langkous tot Spinner & Langkous? Dat is eigenlijk goed samen te vatten in 11 punten. Dit is waar wij in geloven. Met ons hoofd, met ons hart en met onze handen. Het zijn de fundamenten van alles wat wij doen. Dit hebben we opgeschreven in ons MANIFEST hieronder.

0
1
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
1
01

Mensen zijn goed & nieuwsgierig

De meeste mensen zijn oké. Iedereen doet zijn best om prettig te leven. En als het even kan, kijken mensen ook zich heen. Omdat ze nieuwsgierig zijn. Omdat ze best rekening willen houden met hun omgeving.

02

Geluk zit in doen

Geluk zit niet in een auto. Het zit in de vrijheid om je te bewegen. Geluk zit niet in een stofzuiger. Het zit in rondlopen in een schoon huis. Geluk zit niet in je geliefde. Het zit in wat je samen doet –lachen, huilen, vastpakken. Geluk zit altijd in doen.

03

Om stil te staan heb je soms een zetje nodig

Het leven is druk zat. Een volle agenda, een vol hoofd. Soms heb je gewoon een duwtje nodig. Een klein zetje: een prikkel, een rafelrandje, een moment van verwondering. Je raakt even uit balans. En dan zie je dingen net anders. Een frisse blik, een ander geluid, een nieuw perspectief. Zodat je even stilstaat. En morgen misschien net andere keuzes maakt.

04

Manipuleren is geen vies woord

We manipuleren allemaal. Als je nieuwe kleren draagt op een date. Als je de buurvrouw vraagt hoe het met haar gaat. Als je op kantoor koffie haalt voor je collega’s. Wat wij doen, beïnvloedt het gedrag van anderen. Wij geloven dat manipuleren heel gewoon is –zolang je mensen helpt om zelf betere beslissingen te maken. En is zo’n beslissing best complex? Dan denken we even aan Mary Poppins: ‘A Spoonful of sugar helps the medicine go down’.

05

Ideeën zijn er om waar te maken

Alles begint met een mooi idee. Een nieuw product. Een feestje. Je droomhuis. Wij zijn dol op luchtkastelen. Vooral omdat we denken dat je de vreemdste en gekste ideeën ook gewoon waar kan maken. Dus zie je een luchtkasteel voor je? Verzamel dan de juiste mensen om je heen en laat jouw luchtkasteel landen in je achtertuin.

06

Het alledaagse is bijzonder

De wereld is bijzonder. Gewoon, vlak onder je neus. Daar hoef je niet groots en meeslepend voor te leven. Eer het kleine. De geometrie van een halve tomaat. Het zand op het strand. De stoepkrijt voor je deur. Dus open je ogen, je oren en je geest. Proef en voel. In het alledaagse ontdek je de meest onalledaagse dingen.

07

Niets hoeft saai te zijn

Wees niet saai. Saai is onopvallend, oninteressant of nodeloos ingewikkeld. En jij, jij bent niet saai. Want wat jij doet –als mens of als organisatie –doet ertoe. Het heeft nut en betekenis voor mensen. Dus laat dat zien, op een leuke en toegankelijke manier. Dat is geen knieval. Dat is een kontje, zodat meer mensen zien hoe bijzonder je eigenlijk bent.

08

Een opdrachtgever is iemand

Wij werken samen met opdrachtgevers. Niet met instituten, bv’s, stichtingen of werkmaatschappijen. Maar met mensen. Een opdrachtgever is simpelweg iemand om samen een idee mee waar te maken. Iemand om te inspireren. Iemand om naar te luisteren. Iemand om samen mee op avontuur te gaan.

09

Doelen zijn er om te delen

Je bent goed in wat je doet. Je maakt, je helpt of je beschermt. Dat doe je niet voor niets; dat doe je met een doel. Alleen: de mooiste doelen zijn vaak groot – te groot voor jouw organisatie alleen. Het milieu? Ontlezing? Gezondheid? Voor de grootste uitdagingen heb je bondgenoten nodig. Daarom geloven wij in allianties. In actief samenwerkingen zoeken, met voor de hand liggende partijen én onverwachte partners. Met bondgenoten, die jouw doelen delen.

10

We zijn niet perfect

We werken hard. We willen een mooie wereld voor onze kinderen. We helpen oude mensen oversteken. Dat zijn wij. Meestal. Maar we zijn niet perfect. En jij ook niet. Laten we daar samen eerlijk over zijn. Soms scheiden we ons afval niet. Soms steken we een middelvinger op naar iemand. Ook dat zijn wij. Waar het om gaat, is dat we aan de goede kant van de streep willen staan. Dat we ons best blijven doen om er iets moois van te maken. Voor onszelf, voor anderen, voor onze planeet.

11

Wees een Spinner. Wees een Langkous.

Het is geweldig om ons te zijn. Om je te verwonderen en te verbazen. Om elke dag weer een nieuwe kijk op de wereld te krijgen. Om samen met andere mensen bijzondere dingen te maken. En het mooie is: ook jij kan zo zijn. Sta open voor je omgeving. Vind inspiratie in anderen. En kijk of je het leven net een beetje interessanter kan maken.

Aan de slag met Spinner & Langkous?

Leg ons je uitdaging voor. We bijten ons er graag in vast en komen samen met jou tot een nieuw perspectief.

Door op "Accepteren" te klikken, stem je in met het opslaan van cookies op je apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en ons te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.